mandag 23. februar 2009

Animatic og annet gøyalt!

Idag begynte dagen med en "kjedelig" blogg undervisning. Greit å ha gått igjennom, men ikke akkurat det morsomste vi har gjort! :p men men. Hva kan man gjøre med det? Idag så har vi stort sett gått igjennom animatic'n i premier. Sebastian har lagt til endel lyd effekter, og vi har optimalisert timingen og lagt til noen små ting her og der. Jeg føler at vi er i god rute med prosjektet og vi skal komme igang med pre viz'n nå snart regner jeg med!

Har kommet litt lenger på karakteren, men kan ikke skryte av at jeg har jobbet for mye med den idag. Orka liksom ikke å starte ordentlig med den så lekte meg heller med litt med fume fx. Prøvde å få til litt røyk og sånt. For det trengs endel av det når burger sjappa går opp i flammer.

For de som ikke har fått med seg historien så handler det om en kar som jobber på en burger sjappe. Han har stort sett gitt opp livet og han har en holdning som ingen kan være stolte av. Han er svak og puslete.. Han føler at han ikke kommer noen vei og gjør jobben sin som vanelig. Veldig dårlig. Han sluntrer med alt. Og bryr seg lite om hygiene. Og når han får beskjed om at hvis han klarer og holde hele sjappa ren og fin og at alt er bra, så kan det komme en forfremmelse. Lønsøkning og komme fra "Trainee" stillingen sin.. Men når man sluntrer så hjemsøker det deg seinere. Sånn er det alltid, og dette er uten untak. Alt han har sluntra med tidligere gjør at han misslykkes og skades på ubehagelige måter. Det går såpass langt at han klarer og sprenge hele sjappa akkurat idet inspektøren kommer og skal sjekke at alt er bra. :) så han får mye juling, men er heldig som overlever.

Men nok om historien. Over til "viktigere" saker.. Spesial effekter. Det blir jo en fin sammensetting av Realflow og Fume fx i denne kort filmen her. Ting skal brenne, kaffe skal søles og olje skal sprute! Så jeg har jobbet litt med noe av det. Ting som brenner har jeg en video av i ett tidligere innlegg, og jeg leggerut ett til her nå. Av litt røyk som jeg lagde ista! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar